maandag 9 juni 2014

9 Juni Calf Creek Falls ..Bull Valley Gorge

Zijn we weer !!Gisteren geen blog kunnen maken omdat we in een canvas tent sliepen op een ranch en daar geen internet aanwezig was . Wat ze wel hadden was een compost douche kan je ook aanraden mocht je er ooit 1 tegen komen er geen gebruik van te maken .Of je moet het niet erg vinden dat je na het douchen ruikt alsof je door de mest heb lopen rollen haha...Geen succes dus. Vanmorgen was in eerste instantie de bedoeling dat om naar Spooky canyon en Peek a Boo canyon te rijden . Maar onze plannen liepen ff anders toen we hoorden dat de Calf Creek Falls ( waterval ) 10 km verderop nog volop water stroomde . Wij dachten namelijk dat hij droog zou staan .Dus stonden we om 9:00 op de parkeerplaats van de waterval en begon de wandeling . Een aantal km later kwamen we aan bij de waterval .Wowww dit was een goede keus geweest. Een zeer mooie waterval. Na de nodige foto's zijn we terug gegaan naar de auto en op pad naar het volgende .We gingen naar Bull Valley Gorge. Dit is een slotcanyon waar je in kan wandelen of liever gezegd klimmen en klauteren . De canyon is op het smalste gedeelte 1m breed en 40m hoog .Een meter of 400 in de canyon liepen we tegen een grote rots aan met daarna een afdaling van 3m recht naar beneden. Hmmm na lang twijfelen besloten we het er niet op te wagen en zijn we terug naar de auto gegaan om het klimtouw te halen . Een uur later stonden we weer op dezelfde plek en met het touw ging het stukken beter. Op een gegeven moment  loop je onder een brug door waar je tussen de rotsen een auto ziet hangen . Die is er in 1940 ingestort . De doden zijn geborgen maar het wrak is nooit weggehaald . Wel bizar om te zien . Om 17:30 stonden we weer bij onze auto en hebben we onderweg naar ons hotel nog een bezoek gebracht aan Bryce Canyon . Hier zijn we 3 jaar geleden ook al geweest dus we hebben het gehouden bij enkel wat viewpoints. Toen op naar ons hotel in Kanab .Dat ligt in de buurt van de North Rim van Grand Canyon. Morgen word een spannende dag dan gaan we mee doen met de loting voor "The Wave". Dit is een wandeling die we graag willen doen . Er mogen alleen maar 20 personen per dag dat gebied in . 10 plaatsen zijn al bezet via online lotingen die we helaas verloren hebben.Morgen worden de resterende 10 ouderwets met een bingo bal verloot ..Duimen voor ons dus ..

Calf Creek Falls

Onze tent

Compost Douche

Ook tijd voor een kopje koffie ...

bull Valley Gorge

Auto in canyon

Marcel had de motor ook mee in de Canyon

Bryce Canyon

1. Wauw! Wat een prachtige dag zeg met wederom schitterende foto's. Vooral van de calf creek falls. En nu ook de prairiehondjes gevonden in Bryce ;-) Zaten er veel? Lachen man die tent. En ach je kon tenminste douchen hihi.